Tuesday 27 June 2023

Hebrejský text. Zachovávejte mé slovo a já vás ochráním. (J 17:11-12)

Based on context

Jan/John 8:31 Ježíš tedy řekl těm Židům, kteří mu uvěřili: "Jestliže zůstanete v mém slově, jste opravdu mými učedníky. (32) A poznáte pravdu a pravda vás vysvobodí."
Jan 14:23 Ježíš mu odpověděl: "Jestliže mě někdo miluje, bude zachovávat mé slovo; a můj Otec ho bude milovat a přijdeme k němu a zřídíme si u něj příbytek.
Jan 17:11  Já už nejsem na světě, ale oni jsou na světě a já jdu k tobě. Svatý Otče, zachovej je ve svém jménu, jež jsi mi dal, aby byli jedno jako my. (12)  Dokud jsem s nimi byl na světě, zachovával jsem je ve tvém jménu. Chránil jsem ty, které jsi mi dal, a nikdo z nich nezahynul, kromě syna zatracení, aby se naplnilo Písmo.

Česky

כֹּה אָמַר יְהוָה: שִׁמְרוּ אֶת דְּבָרִי וַעֲשֹׂתֹו, וּלְדַעַת אֶת יְהוָה

"Kó 'ámar Adonaj: šimrú 'et devári wa'asotó, u-lada'at 'et Adonaj." [Výslovnost: kó amar Adonáj: šimrú et devári wa'asótó, u-lada'at et Adonáj]

Toto praví Hospodin: Střežte mé slovo a dělejte ho, a poznávejte Hospodina.

אֲנִי יְהוָה אֶשְׁמָרְךָ מִכָּל רָע, אֶשְׁמֹר אֶת נַפְשְׁךָ. אֲנִי יְהוָה אֶשְׁמֹר צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ, מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם.

['ani Adonaj 'ešmarxá mikkól rá', 'ešmór et nafšexá. 'aní Adonaj 'ešmor tsetset'xá uvó'exá, me'attá we'ad 'olam]

Žalmy 121:7  Hospodin tě chrání ode všeho zlého, on chrání tvůj život. (8)  Hospodin bude chránit tvé vycházení a vcházení nyní i navěky.

Anglicky

כֹּה אָמַר יְהוָה: שִׁמְרוּ אֶת דְּבָרִי וַעֲשֹׂתֹו, וּלְדַעַת אֶת יְהוָה.
[Kó 'ámar Adonay: šimrú 'et devári wa'asotó, u-lada'at 'et Adonaj.]
Thus says the Lord: Observe my word and do it, and know the Lord.
אֲנִי יְהוָה אֶשְׁמָרְךָ מִכָּל רָע, אֶשְׁמֹר אֶת נַפְשְׁךָ. אֲנִי יְהוָה אֶשְׁמֹר צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ, מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם.
['ani Adonay 'eshmarxá mikkól rá', 'eshmór et nafshexá. 'Ani Adonaj 'eshmor tsetset'xá uvó'exá, me'attá we'ad 'olam]
"I am the Lord, who will guard you from all evil. I will watch over your soul. I am the Lord, who will guard your going out and your coming in, from this time forth and forever." (Psalms 121:7-8)


Based on:

https://biblehub.com/text/psalms/121-7.htm

https://biblehub.com/text/exodus/7-17.htm

https://biblehub.com/text/exodus/36-2.htm

Alternatively we could use:

https://biblehub.com/text/jeremiah/1-8.htm

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.