Zamyšlení nad Božím slovem
Toto proroctví vysvětluje že Bůh proroctví o zkáze a ohni nemyslel obrazně.
Úvod k prvnímu verši - co jsem si odnesl z tohoto verše.
Bůh
zde sesílá svůj meč nejen na svévolníka, ale i spravedlivého, aby nikdo
nemohl tvrdit, že svou spravedlností byl národ zachráněn, že pro
spravedlivého ten národ ušetřil. Co nám to říká? Pro množství svých
dobrých slov, ani pro množství svých modliteb a pro množství svých
dobrých skutků, svévolník nebude zachráněn. Bůh je svrchovaný
vykonavatel dobra i zla.
Ezechiel
21:1 I stalo se ke mně slovo Hospodinovo: 2 "Lidský synu, postav se
směrem k jihu a vynes věštbu proti polední straně a prorokuj proti lesu
na poli Negebu. 3 Řekni Negebskému lesu: Slyš Hospodinovo slovo! Toto
praví Panovník Hospodin: Hle, já v tobě zaněcuji oheň a ten v
tobě pozře každý strom zelený i každý strom suchý. Planoucí plamen
neuhasne a budou jím popáleny všechny tváře od Negebu až na sever. 4 I uzří všechno tvorstvo, že jsem je zažehl já Hospodin; neuhasne."
Tu jsem řekl: "Ach, Panovníku Hospodine, říkají o mně: »Což nám nevypráví samá podobenství?«"
I stalo se ke mně slovo Hospodinovo:
6-8 ... "Lidský synu, postav se proti
Jeruzalému a vynes věštbu proti svatyním a prorokuj proti izraelské
zemi. Řekni izraelské zemi: Toto praví Hospodin: Chystám se na tebe a tasím svůj meč z pochvy; vyhladím z tebe spravedlivého i svévolníka. 9-10 Proto, abych vyhladil z tebe spravedlivého i svévolníka, tasím svůj meč z pochvy na všechno tvorstvo od Negebu až na sever. I pozná všechno tvorstvo, že já Hospodin jsem tasil svůj meč z pochvy;
již se tam nevrátí." 11-12 "Ty, lidský synu, slyš. Vzdychej jako bys měl
polámaná bedra, hořce vzdychej před jejich zraky. Až se tě zeptají:
»Nad čím vzdycháš?«, odpovíš: »Nad zprávou, která přichází«. Každé srdce
ztratí odvahu a všechny ruce ochabnou, každý duch pohasne a všechna
kolena se rozplynou jak voda. Hle, už to přichází a nastává, je výrok
Panovníka Hospodina."
13-15 I stalo se ke mně slovo Hospodinovo: "Lidský synu, prorokuj a řekni: Toto praví Panovník: Řekni: Meč, ano meč je naostřen a vyleštěn. Je naostřen, aby porážel jako na jatkách, vyleštěn, aby se blýskal. »Což nemáme důvod se veselit? Vždyť řekl: Hůl mého syna zneváží každý strom!« (poznámka
k v 16. - jedná se o to, že lidé, kterým bylo varování určeno jej
vykládali alegoricky, symbolicky, ne doslova! To je varování pro
překrucovače Božího slova, kteří nechtějí slyšet pravdu, pro množství
svých hříchů hledají alibi v alegorických a symbolických výkladech!) 16 Ale on dal vyleštit meč, aby se ho chopil. Meč je naostřen a vyleštěn, aby jej dal do ruky zabíjejícího. (Poznámka:
Tady Bůh říká prostřednictvím Izajáše, že výklad není symbolický, ale
doslovný. Není to poselství dobré ale zlé! Je to poselství o Božím soudu
nad svévolníky!) 17 Úpěj a kvílej, lidský synu,
neboť je na můj lid, na všechny izraelské předáky propadlé meči spolu s
mým lidem; proto se bij v bedra.
Ve
výše uvedeném textu tedy máme varování. Ano některé části jsou
symbolické, ale ne zase tak symbolické, aby znamenaly pravý opak. Meč a
oheň představují Boží soud, ale někteří jsou přesvědčeni že je to Boží
síla, požehnání, Duch Svatý atd. Varování je určeno těm, kdo mají
tendenci překrucovat Boží slovo. A už slyším ty hlasy, že Stará smlouva
se nás netýká, ale týká, protože my si nemůžeme vybírat jen proroctví,
které se nám líbí, ta dobrá proroctví o tom, že příjde Mesiáš a nastolí
Boží království a pokoj navěky. S těmito proroctvími, které jsou
jednoznačně určeny jeho církví, jsou totiž spojeny také Boží soudy nad
svévolníky. Například se podívejte co říká Malachiáš 3:5, to je o Soudu
taviče, tedy Božího Syna nad svévolníky. A před tím víme že se mluví o
Božím Synu, protože je řeč, že on přijde/přišel do svého chrámu, aby tam
zjednal pořádek. A to udělal. Hned usvědčil svévolníky svým soudem.
Proto víme, že Mal 3:5 mluví o Kristu. Ale celý Malachijáš přitom mluví o
tom, že se Jeho lid má navrátit k dodržování Božích přikázání, že Bůh
nepovolil rozvody a nesmíte propouštět ženu svého mládí. A toto slovo
pak Kristus znovu opakuje židům při kázání na hoře v Matouši 5, aby
potvrdil, že Bůh neslevil ze svých základních požadavků na spravedlnost,
morálku a nařízení Tóry. Staví laťku ještě víš, pokud to tak smíme
říct, dokonce říká, že kdybys chtivě pohleděl/a na manželku/manžela
jiného, už si spáchal cizoložství/smilstvo a tím apeluje na zachování
čistého srdce. Ne náhodou Ezechiel řekl, že Bůh nám dá nové srdce,
abychom se řídili jeho nařízeními a jeho smlouvu, abychom dodržovali. A
ne náhodou jiný prorok řekl (Asi Izajáš), že do Božího království
nevstoupí neobřezaní! A tím neříkám, že se máte nechat obřezat, jen že
Kristus znovu potvrdil svou smlouvu s židovským lidem, když kázal na
hoře. A křesťané se nyní domnívají, že mohou čerpat z jeho požehnání a
zaslíbení smlouvy, jen něco, ale o prokletí a Božím soudu nechtějí nic
slyšet! Pokračuji dále textem, který jsem dnes našel v bibli.
Bůh – Soudce - pachatel násilí
"Bůh je spravedlivý soudce; každý den má Bůh proč vzplanout hněvem. Což
si znovu člověk nebrousí svůj meč? Napíná svůj luk a míří, smrtonosnou
zbraň si chystá, šípy ohnivé si připravuje." Žalmy 7:12-14 (Bůh
v textu říká, že jedná podobně jako člověk, jako mstitel nad
nepravostí. Z textu lze dovodit, že Bůh nenávidí své nepřátele podobně
jako člověk a projevuje se to konkrétními činy.)
Bůh – Odsoudí vykořisťovatele v církvi jako odsoudil Sodomu a Gomoru (4-5 v.)
"V Božím lidu bývali ovšem i lživí proroci; tak i mezi vámi budou lživí učitelé, kteří budou záludně zavádět zhoubné nauky a budou popírat Panovníka, který je vykoupil. Tím
na sebe uvedou náhlou zhoubu. A mnozí budou následovat jejich
nezřízenost a cesta pravdy bude kvůli nim v opovržení. Ve své hrabivosti
budou vám předkládat své výmysly, aby z vás těžili*. Soud nad nimi je už připraven a jejich zhouba je blízká." 2 Petrův 2:1-3 (*
- na téma desátků připravuji jedno velké kázání o těchto lidech co tu
zmiňuje apoštol Petr, on to předpověděl, že se to bude dít. Ale sem do
skupiny ho dávat nebudu protože je ekumenická, ale bude na mé stránce
Cesta Ježíše Krista Nazaretského cesta-jezise-nazaretskeho.blogspot.com/ Takže pokud si počkáte tak se dočkáte)
No comments:
Post a Comment
Note: only a member of this blog may post a comment.