Thursday, 15 June 2023

Soud Božím ohněm - Důkaz že Bůh tyto proroctví nemyslí obrazně!

Zamyšlení nad Božím slovem

Toto proroctví vysvětluje že Bůh proroctví o zkáze a ohni nemyslel obrazně.
Úvod k prvnímu verši - co jsem si odnesl z tohoto verše.
Bůh zde sesílá svůj meč nejen na svévolníka, ale i spravedlivého, aby nikdo nemohl tvrdit, že svou spravedlností byl národ zachráněn, že pro spravedlivého ten národ ušetřil. Co nám to říká? Pro množství svých dobrých slov, ani pro množství svých modliteb a pro množství svých dobrých skutků, svévolník nebude zachráněn. Bůh je svrchovaný vykonavatel dobra i zla.
Ezechiel 21:1 I stalo se ke mně slovo Hospodinovo: 2 "Lidský synu, postav se směrem k jihu a vynes věštbu proti polední straně a prorokuj proti lesu na poli Negebu. 3 Řekni Negebskému lesu: Slyš Hospodinovo slovo! Toto praví Panovník Hospodin: Hle, já v tobě zaněcuji oheň a ten v tobě pozře každý strom zelený i každý strom suchý. Planoucí plamen neuhasne a budou jím popáleny všechny tváře od Negebu až na sever. 4 I uzří všechno tvorstvo, že jsem je zažehl já Hospodin; neuhasne."
Tu jsem řekl: "Ach, Panovníku Hospodine, říkají o mně: »Což nám nevypráví samá podobenství?«"
I stalo se ke mně slovo Hospodinovo:
6-8 ... "Lidský synu, postav se proti Jeruzalému a vynes věštbu proti svatyním a prorokuj proti izraelské zemi. Řekni izraelské zemi: Toto praví Hospodin: Chystám se na tebe a tasím svůj meč z pochvy; vyhladím z tebe spravedlivého i svévolníka. 9-10 Proto, abych vyhladil z tebe spravedlivého i svévolníka, tasím svůj meč z pochvy na všechno tvorstvo od Negebu až na sever. I pozná všechno tvorstvo, že já Hospodin jsem tasil svůj meč z pochvy; již se tam nevrátí." 11-12 "Ty, lidský synu, slyš. Vzdychej jako bys měl polámaná bedra, hořce vzdychej před jejich zraky. Až se tě zeptají: »Nad čím vzdycháš?«, odpovíš: »Nad zprávou, která přichází«. Každé srdce ztratí odvahu a všechny ruce ochabnou, každý duch pohasne a všechna kolena se rozplynou jak voda. Hle, už to přichází a nastává, je výrok Panovníka Hospodina."
13-15 I stalo se ke mně slovo Hospodinovo: "Lidský synu, prorokuj a řekni: Toto praví Panovník: Řekni: Meč, ano meč je naostřen a vyleštěn. Je naostřen, aby porážel jako na jatkách, vyleštěn, aby se blýskal. »Což nemáme důvod se veselit? Vždyť řekl: Hůl mého syna zneváží každý strom!« (poznámka k v 16. - jedná se o to, že lidé, kterým bylo varování určeno jej vykládali alegoricky, symbolicky, ne doslova! To je varování pro překrucovače Božího slova, kteří nechtějí slyšet pravdu, pro množství svých hříchů hledají alibi v alegorických a symbolických výkladech!) 16 Ale on dal vyleštit meč, aby se ho chopil. Meč je naostřen a vyleštěn, aby jej dal do ruky zabíjejícího. (Poznámka: Tady Bůh říká prostřednictvím Izajáše, že výklad není symbolický, ale doslovný. Není to poselství dobré ale zlé! Je to poselství o Božím soudu nad svévolníky!) 17 Úpěj a kvílej, lidský synu, neboť je na můj lid, na všechny izraelské předáky propadlé meči spolu s mým lidem; proto se bij v bedra.
Ve výše uvedeném textu tedy máme varování. Ano některé části jsou symbolické, ale ne zase tak symbolické, aby znamenaly pravý opak. Meč a oheň představují Boží soud, ale někteří jsou přesvědčeni že je to Boží síla, požehnání, Duch Svatý atd. Varování je určeno těm, kdo mají tendenci překrucovat Boží slovo. A už slyším ty hlasy, že Stará smlouva se nás netýká, ale týká, protože my si nemůžeme vybírat jen proroctví, které se nám líbí, ta dobrá proroctví o tom, že příjde Mesiáš a nastolí Boží království a pokoj navěky. S těmito proroctvími, které jsou jednoznačně určeny jeho církví, jsou totiž spojeny také Boží soudy nad svévolníky. Například se podívejte co říká Malachiáš 3:5, to je o Soudu taviče, tedy Božího Syna nad svévolníky. A před tím víme že se mluví o Božím Synu, protože je řeč, že on přijde/přišel do svého chrámu, aby tam zjednal pořádek. A to udělal. Hned usvědčil svévolníky svým soudem. Proto víme, že Mal 3:5 mluví o Kristu. Ale celý Malachijáš přitom mluví o tom, že se Jeho lid má navrátit k dodržování Božích přikázání, že Bůh nepovolil rozvody a nesmíte propouštět ženu svého mládí. A toto slovo pak Kristus znovu opakuje židům při kázání na hoře v Matouši 5, aby potvrdil, že Bůh neslevil ze svých základních požadavků na spravedlnost, morálku a nařízení Tóry. Staví laťku ještě víš, pokud to tak smíme říct, dokonce říká, že kdybys chtivě pohleděl/a na manželku/manžela jiného, už si spáchal cizoložství/smilstvo a tím apeluje na zachování čistého srdce. Ne náhodou Ezechiel řekl, že Bůh nám dá nové srdce, abychom se řídili jeho nařízeními a jeho smlouvu, abychom dodržovali. A ne náhodou jiný prorok řekl (Asi Izajáš), že do Božího království nevstoupí neobřezaní! A tím neříkám, že se máte nechat obřezat, jen že Kristus znovu potvrdil svou smlouvu s židovským lidem, když kázal na hoře. A křesťané se nyní domnívají, že mohou čerpat z jeho požehnání a zaslíbení smlouvy, jen něco, ale o prokletí a Božím soudu nechtějí nic slyšet! Pokračuji dále textem, který jsem dnes našel v bibli.
Bůh – Soudce - pachatel násilí
"Bůh je spravedlivý soudce; každý den má Bůh proč vzplanout hněvem. Což si znovu člověk nebrousí svůj meč? Napíná svůj luk a míří, smrtonosnou zbraň si chystá, šípy ohnivé si připravuje." Žalmy 7:12-14 (Bůh v textu říká, že jedná podobně jako člověk, jako mstitel nad nepravostí. Z textu lze dovodit, že Bůh nenávidí své nepřátele podobně jako člověk a projevuje se to konkrétními činy.)
Bůh – Odsoudí vykořisťovatele v církvi jako odsoudil Sodomu a Gomoru (4-5 v.)
"V Božím lidu bývali ovšem i lživí proroci; tak i mezi vámi budou lživí učitelé, kteří budou záludně zavádět zhoubné nauky a budou popírat Panovníka, který je vykoupil. Tím na sebe uvedou náhlou zhoubu. A mnozí budou následovat jejich nezřízenost a cesta pravdy bude kvůli nim v opovržení. Ve své hrabivosti budou vám předkládat své výmysly, aby z vás těžili*. Soud nad nimi je už připraven a jejich zhouba je blízká." 2 Petrův 2:1-3 (* - na téma desátků připravuji jedno velké kázání o těchto lidech co tu zmiňuje apoštol Petr, on to předpověděl, že se to bude dít. Ale sem do skupiny ho dávat nebudu protože je ekumenická, ale bude na mé stránce Cesta Ježíše Krista Nazaretského cesta-jezise-nazaretskeho.blogspot.com/ Takže pokud si počkáte tak se dočkáte)

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.